Po kliknięciu w niebieski punkt na wykresie zobaczą Państwo zmianę jaka nastąpiła dla danego wskaźnika od 2020 r.
Sytuacja Gminy Suchy Las na tle porównywalnych JST w 2024 r. w obszarze gospodarki komunalnej określona została jako sprzyjająca. Bardzo korzystnie wypadają wskaźniki dotyczące awaryjności sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz dopłat do publicznego transportu.
Sprzyjająca sytuacja na tle grupy obejmuje również rosnącą rentowność systemu gospodarki odpadami (92,28% - średnia z lat 2022-2024).
Niesprzyjające na tle analizowanej grupy i wymagające uwagi Gminy natomiast na tle grupy są jednostkowy koszt systemu gospodarki odpadami oraz wysokość wydatków na ochronę powietrza i klimatu.
Wyjaśnienie:
dopłaty do publicznego transportu zbiorowego na 1 mieszkańca (średnia 3-letnia) - różnica między dochodami w rozdziale 60004, paragrafy: 083, 097, 231 oraz 290, a wydatkami bieżącymi w rozdziale 60004, powiększonymi o paragraf 601 w przeliczeniu na 1 mieszkańca,
jednostkowy koszt systemu gospodarki odpadami (średnia 3-letnia) - wydatki bieżące na gospodarkę odpadami w przeliczeniu na 1 tonę odpadów z wyłączeniem środków zagranicznych,
pozyskane dotacje na inwestycje na drogi publiczne na 1 mieszkańca (średnia 3-letnia) - dochody z tytułu pozyskanych dotacji i środków na inwestycje w drogach publicznych w przeliczeniu na 1 mieszkańca,
wydatki majątkowe na drogi publiczne na 1 mieszkańca (średnia 3-letnia) - wydatki majątkowe w zakresie zadań w drogownictwie w przeliczeniu na 1 mieszkańca,
wydatki z budżetu na ochronę powietrza atmosferycznego i klimatu (średnia 3-letnia) - wydatki majątkowe w rozdziale 90005 w przeliczeniu na 1 mieszkańca.