do roku 2023
Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu
Statut gminy Suchy Las
Statut został przyjęty uchwałą nr XLIX/568/18 Rady Gminy Suchy Las z dnia 18 października 2018 r. z późn. zm. W 2022 r. ogłoszono tekst jednolity Statutu przyjęty uchwałą nr XLV/522/22 Rady Gminy Suchy Las z dnia 28 kwietnia 2022 r.
W 2024 r. nie dokonano zmian w statucie Gminy Suchy Las.
regulamin organizacyjny urzędu Gminy
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Suchy Las został przyjęty Zarządzeniem Nr 50/2015 Wójta Gminy Suchy Las z dnia 31 marca 2015 r. z późn. zm.
W 2024 r. dokonano zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Suchy Las:
zarządzeniem Wójta Nr 17a/2024 z dnia 19 stycznia 2024 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego,
zarządzeniem Wójta Nr 72/2024 z dnia 10 maja 2024 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego,
zarządzeniem Wójta Nr 79/2024 z dnia 28 maja 2024 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego,
zarządzeniem Wójta Nr 155/2024 z dnia 26 września 2024 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego,
zarządzeniem Wójta Nr 168/2024 z dnia 15 października 2024 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego.
Zarządzeniem Nr 205/2024 Wójta Gminy Suchy Las z dnia 16 grudnia 2024 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Suchy Las wprowadzono nowy Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy i jednocześnie uchylono Regulamin z 2015 r. Nowy Regulamin rozpoczął obowiązywanie od dnia 1 stycznia 2025 r.
Zatrudnienie w Urzędzie Gminy Suchy Las w 2024 r.
Na koniec 2024 r. w Urzędzie Gminy Suchy Las zatrudniano 109 pracowników, w tym 94,5% pracowników zatrudnionych było w pełnym wymiarze czasu pracy. W stosunku do stanu na koniec 2023 r. zatrudnienie zwiększyło się o 7 pracowników. Zatrudniono 15 pracowników, natomiast 8 osób przestało być pracownikami Urzędu Gminy.
urząd w liczbach
dokumentów, które wpłynęły do Urzędu w 2024 r.
dokumentów elektronicznych, które wpłynęły do Urzędu
dokumentów wysłanych z Urzędu w 2024 r.
dokumentów wysłanych
elektronicznie z Urzędu
liczba umów wpisanych do Centralnego Rejestru Umów w 2024 r.
Ponadto, w poszczególnych komórkach organizacyjnych Urzędu Gminy Suchy Las wydanych zostało 11.387 decyzji. Największy udział w tej liczbie miały: Wydział Podatków i Opłat Lokalnych (10.050), Referat Komunalny (609) oraz Wydział Nieruchomości i Planowania Przestrzennego (343).
W Urzędzie przygotowanych zostało też 247 postanowień. Najwięcej wydał ich Wydział Nieruchomości i Planowania Przestrzennego (152).
Wydano też 1.224 zaświadczenia - najwięcej sporządził Referat Informacji Przestrzennej i Architektury (712).
Ponadto w Urzędzie wygenerowano 423 odpisy/wypisy, 62 pełnomocnictwa, 37 upoważnień oraz 2.420 innych dokumentów.
PRZEDSZKOLE „LEŚNYCH LUDKÓW”
Suchy Las, ul. Promienista 33
p. o. Dyrektora: Karolina Szaroleta
Zatrudnienie w 2024 r.: 36 pracowników
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. JANA PAWŁA II
Suchy Las, ul. Poziomkowa 11
Dyrektor: Jarosław Krajewski
Zatrudnienie w 2024 r.: 107 pracowników
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 1 IM. WOJCIECHA BOGUSŁAWSKIEGO
Suchy Las, ul. Szkolna 15
Dyrektor: Maria Antas
Zatrudnienie w 2024 r.: 82 pracowników
Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie
Chludowo, ul. Szkolna 3
Dyrektor: Krzysztof Antkowiak
Zatrudnienie w 2024 r.: 85 pracowników
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. 7 PUŁKU STRZELCÓW KONNYCH wielkopolskich w Biedrusku
Biedrusko, ul. Wojskowa 5
Dyrektor: Marzena Szymańska
Zatrudnienie w 2024 r.: 85 pracowników
OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
Suchy Las, ul. Wojciecha Bogusławskiego 17
Dyrektor: Sylwia Malendowska
Zatrudnienie w 2024 r.: 14 pracowników
Centrum Usług Wspólnych
Suchy Las, ul. Obornicka 117
Dyrektor: Agnieszka Nieużyła
Zatrudnienie w 2024 r.: 10 pracowników
CENTRUM KULTURY I BIBLIOTEKA PUBLICZNA gminy suchy las
Suchy Las, ul. Szkolna 16
Dyrektor: Andrzej Ogórkiewicz
Zatrudnienie w 2024 r.: 23 pracowników
GMINNY OŚRODEK SPORTU
Suchy Las, ul. Szkolna 20
Dyrektor: Katarzyna Kustoń
Zatrudnienie w 2024 r.: 53 pracowników
straż gminna
Złotniki, ul. Dworcowa 2
Komendant: Rafał Makarewicz
Zatrudnienie w 2024 r.: 9 pracowników
ochotnicze straże pożarne
Ochotnicza Straż Pożarna Suchy Las
Suchy Las, ul. Bogusławskiego 8
Prezes: Emil Kubacki
Naczelnik: Jordan Cisowski
Ochotnicza Straż Pożarna Golęczewo
Golęczewo, ul. Dworcowa 61A
Prezes: Piotr Nieużyła
Naczelnik: Wojciech Ancuta
Ochotnicza Straż Pożarna Chludowo
Chludowo, ul. Tysiąclecia 6
Prezes: Jerzy Świerkowski
Naczelnik: Jarosław Sznajder
Ochotnicza Straż Pożarna Zielątkowo
Złotniki, ul. Kręta 1
Prezes: Jakub Jan Winkler - Galicki
Naczelnik: Grzegorz Przybylski
Siedziba spółki: Suchy Las, ul. Obornicka 149
Prezes Zarządu: Mikołaj Świerkowski
Zatrudnienie w 2024 r.: 62 pracowników
Spółka powstała 27.12.2001 r. i jest następcą prawnym po zlikwidowanym zakładzie budżetowym Zakładzie Komunikacji Publicznej i Gospodarki Komunalnej, który powstał w 1991 r., a komunalną działalność rozpoczął 1.01.1992 r.
Organami spółki są:
Zgromadzenie Wspólników, którego funkcję zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej pełni organ wykonawczy gminy,
Rada Nadzorcza (skład: 3 osoby, kadencja 3 lata),
Zarząd - Prezes Zarządu.
Podstawowa działalność Spółki to:
odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów, w tym prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych,
letnie i zimowe utrzymanie dróg,
utrzymanie zieleni w przestrzeni publicznej gminy,
utrzymanie i konserwacje placów zabaw i rekreacji,
naprawa oraz budowa dróg gminnych (z płyt betonowych),
produkcja i sprzedaż wody dla wodociągu w Chludowie,
administrowanie zasobami mieszkaniowymi Gminy i Spółki,
budowa chodników i odcinków wodociągów,
usługi świadczone na rzecz AQUANET S.A.,
budowa sieci i przyłączy wodociągowo-kanalizacyjnych.
Poza wymienionymi głównymi zakresami działalności, Spółka realizuje wiele innych prac na zlecenie Gminy, jak i również podmiotów zewnętrznych w miarę możliwości kadrowych.
Spółka w 2024 r. wygenerowała zysk netto w wysokości 559.184,39 zł (dane wstępne, które mogą ulec niewielkiej zmianie). Na pozytywną sytuację finansową Spółki wpływ miały zwiększone przychody ze sprzedaży oraz zwiększona ilość zrealizowanych zleceń.
Spółka systematycznie uzupełnia sprzęt i urządzenia potrzebne do realizacji zadań.
W 2024 r. zakupiono m.in.:
kontenery pod zabudowę hakową do odpadów komunalnych,
samochód służbowy Citroen Berlingo z oświetleniem ostrzegawczym do utrzymania dróg,
pojazd ciężarowy 3-osiowy marki VOLVO FM 500 z urządzeniem hakowym do kontenerów i żurawiem przenośnym (HDS) montowanym na podwoziu oraz czołownicą i hydrauliką do zimowego utrzymania dróg,
pojazd dostawczy Citroen Jumper z nadwoziem typu wywrotka,
traktorek John Deere z kosiarką i koszem hydraulicznym,
serwery oraz sieć komputerową zabezpieczająca środowisko IT spółki,
śmieciarkę 3-osiową dwukomorową do selektywnej zbiórki odpadów,
pług odśnieżny Samasz PSV z regulacją pozycji roboczych do wielozadaniowego pojazdu,
kotły gazowe w budynkach socjalnych w Złotnikach: 2 szt.,
system biomonitoringu SYMBIO na SUW Chludowo,
monitoring CCTV na SUW Chludowo,
dron do celów inspekcyjnych utrzymywanej infrastruktury,
przyczepę do minikoparki,
system klimatyzacji sali konferencyjnej w siedzibie spółkę,
łyżkę do ładowarki teleskopowej.
Więcej na temat działalności spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura oraz Ochrona środowiska.
Siedziba spółki: Chludowo, ul. Tysiąclecia 8
Prezes Zarządu: Edward Miśko
Zatrudnienie w 2024 r.: 69 pracowników
Zakład Komunikacji Publicznej Suchy Las Sp. z o. o. powstał w wyniku zawarcia umowy (akt założycielski) sporządzonej w dniu 27.12.2001 r. w formie aktu notarialnego, Rep. A nr 7932/2001 w Kancelarii Notarialnej Adam Kosiba w Poznaniu. Spółka została zawiązana na czas nieokreślony.
Organami spółki są:
Zgromadzenie Wspólników, którego funkcję zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej pełni organ wykonawczy gminy,
Rada Nadzorcza (skład: 3 osoby, kadencja 3 lata),
Zarząd - Prezes Zarządu.
W 2024 r. Spółka wykonywała usługi przewozowe autobusowe (PKD 4931Z) na terenie gminy Suchy Las i miasta Poznania na podstawie umowy ZTM.EZ.3313.28.2023 zawartej w dniu 22 grudnia 2023 r. z Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu. Dodatkowo Spółka świadczyła na rzecz Gminy Suchy Las usługi przewozu dzieci do placówek oświatowych na terenie gminy Suchy Las wraz ze sprawowaniem opieki oraz przewozu dzieci niepełnosprawnych do placówek oświatowych poza teren gminy Suchy Las wraz ze sprawowaniem opieki.
W 2024 r. Spółka wygenerowała zysk netto w kwocie 330.473,36 zł
W ramach zadań realizowanych na rzecz Gminy Suchy Las w 2024 r. zakupiono 4 pojazdy do przewozu dzieci niepełnosprawnych do szkół, a dodatkowo Spółka nabyła 2 autobusy do przewozu pasażerów na liniach komunikacyjnych obsługiwanych w ramach umowy zawartej z ZTM w Poznaniu.
Więcej na temat działalności spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura.
Siedziba spółki: Suchy Las, ul. Obornicka 149
Prezes Zarządu: Tomasz Sosnowski
Zatrudnienie w 2024 r.: 7 pracowników
Spółka została zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000320193.
Rodzaj przeważającej działalności wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2007) to:
61.10.Z - Działalność w zakresie telekomunikacji przewodowej.
Od 18 sierpnia 2011 r. Spółka posiada również status operatora telekomunikacyjnego i jest zarejestrowana pod numerem 9.672 w rejestrze przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
Organami spółki są:
Zgromadzenie Wspólników, którego funkcję zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej pełni organ wykonawczy gminy,
Rada Nadzorcza (skład: 3 osoby, kadencja 3 lata),
Zarząd - Prezes Zarządu.
Głównymi odbiorcami usług świadczonych przez GCI sp. z o.o. są mieszkańcy Gminy Suchy Las oraz Gmina Suchy Las wraz ze wszystkimi jednostkami podległymi. Kolejny rok w zdecydowanie większym stopniu odznaczył się wzrostem przychodów z działalności telekomunikacyjnej, co w dłuższej perspektywie czasu doprowadzi do zdywersyfikowania struktury przychodów o środki od klientów indywidualnych i biznesowych. Spółka systematycznie buduje swoją silną pozycję operatora telekomunikacyjnego stawiając na rozwój i sprzedaż usług telekomunikacyjnych.
W 2024 r. Spółka wzorem lat ubiegłych skupiła się na inwestycjach w zakresie świadczenia usług marki IPGO, której właścicielem jest GCI, jak również na wykorzystaniu potencjału sieci teletechnicznej.
GCI w 2024 r. prowadziła realizację następujących inwestycji:
wykonanie projektu na potrzeby budowy sieci teletechnicznej w Złotnikach ul. Wrzosowa i Jałowcowa,
wykonanie projektu na potrzeby budowy sieci teletechnicznej w Suchym Lesie, ul. Podgórna i Poprzeczna,
wykonanie projektu na potrzeby budowy sieci teletechnicznej w Złotnikach os. Złotniki Park etap V,
modernizacja węzła rdzeniowego Złotniki ul. Muchomorowa/Sowia polegająca na zwiększeniu pojemności węzła i podniesieniu jakości usług wraz z modernizacją punktów dystrybucji usług w ul. Modrzewiowa, Sportowa, Parkowa, Brzozowa, Olchowa, Orzechowa, Krótka i Nektarowa,
modernizacja węzła rdzeniowego Chludowo ul. Szkolna polegająca na zwiększeniu pojemności węzła i podniesieniu jakości usług wraz z modernizacją wszystkich punktów dystrybucji usług w rejonie Chludowa i Golęczewa oraz ujednolicenie standardu instalacji abonenckich u wszystkich aktywnych abonentów w Chludowie i Golęczewie poprzez eliminację topologii GPON,
budowa przyłączy światłowodowych na terenie Gminy Suchy Las.
W 2024 r. Spółka wybudowała 149 nowych przyłączy co przekłada się na ogólny wynik wszystkich przyłączy na terenie gminy w ilości 2 028 gospodarstwa domowe korzystające z usług operatora działającego pod marką IPGO.
W Spółce systematycznie rosną przychody ze sprzedaży usług telekomunikacyjnych. Po raz kolejny, pomimo niesprzyjającej sytuacji gospodarczej, odnotowano ich wzrost - o niemal 10 % w stosunku do roku wcześniejszego. W 2024 r. Spółka wygenerowała stratę netto w kwocie 408.685,59 zł.
Więcej na temat działalności spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura.
Siedziba spółki: Suchy Las, ul. Obornicka 117
Prezes Zarządu: Gerard Masłowski; od 1.06.2024 Wojciech Ptak
Zatrudnienie w 2024 r.: 2 pracowników
Lokalna Agencja Rozwoju Gospodarczego Gminy Suchy Las Sp. z o.o. została powołana przez Gminę Suchy Las w dniu 04 kwietnia 2011 r.
Organami spółki są:
Zgromadzenie Wspólników, którego funkcję zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej pełni organ wykonawczy gminy,
Rada Nadzorcza (skład: 3 osoby, kadencja 3 lata);
Zarząd - Prezes Zarządu.
Celem działalności Spółki jest:
świadczenie usług inwestorstwa zastępczego dla wskazanych inwestycji realizowanych przez Gminę Suchy Las,
świadczenie usług reklamowo – promocyjnych związanych m. in. z pozyskiwaniem inwestorów dla Gminy, tworzeniem i rejestracją nowych podmiotów gospodarczych na terenie Gminy,
świadczenie usług w zakresie organizacji spotkań, konferencji, szkoleń oraz punktów konsultacyjnych i doradczych w celu m. in. wspierania lokalnej aktywności gospodarczej przez ułatwienie dostępu do zewnętrznych form finansowania mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom działającym na terenie gminy Suchy Las,
organizacja wśród podmiotów gospodarczych akcji promocji stawek podatku od środków transportu, w tym m. in. wypłacanie premii dla towarzystw leasingowych za noworejestrowane środki transportowe w gminie Suchy Las oraz promocja Gminy w zakresie najniższych podatków,
świadczenie usług wirtualnego biura (LARG Office) celem zwiększenia liczby rejestrowanych podmiotów gospodarczych na terenie gminy.
Oprócz Gminy Suchy Las, odbiorcami usług Spółki są przedsiębiorcy z terenu gminy Suchy Las, a także podmioty zewnętrzne prowadzące lub zamierzające prowadzić działalność gospodarczą w Gminie.
Zarządzanie inwestycjami Gminy Suchy Las
W 2024 r. Spółka kontynuowała realizację następujących zadań inwestycyjnych:
„Budowa wiaduktu w ciągu ul. Sucholeskiej” oraz zakres dodatkowy pn. „Integracja węzłów na północnej obwodnicy towarowej m. Poznania z miejskim transportem zbiorowym - dokumentacja”,
budowa windy w ZSP Chludowo - dokumentacja projektowa i wykonanie robót budowlanych - zadanie zakończone w 2024 r. ,
„Suchy Las - Jelonek - Złotniki - ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Obornickiej, odcinek Borówkowa - Pawłowicka” - dokumentacja projektowa,
budowa budynku Urzędu Gminy Suchy Las - dokumentacja projektowa.
Promocja Gospodarcza Gminy Suchy Las
Zgodnie z powierzeniem Spółce przez Gminę Suchy Las zadania pn.: ”Promocja Gospodarcza Gminy Suchy Las”, w roku 2024 podejmowane były różnego rodzaju działania zmierzające do realizacji zadań objętych zakresem w/w wskazania:
w dniach 09 - 11 kwietnia 2024 r. spółka Larg reprezentowała Gminę Suchy Las na Międzynarodowych Targach Transportu Spedycji i Logistyki, które odbywały się w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie,
udział w konferencji „Finanse dla biznesu” organizowanej przez Wielkopolski Fundusz Rozwoju,
udział w konferencji „Regiony rewitalizacji. Edycja 3.0” organizowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego,
szkolenie dla firm z gminy Suchy Las z pozyskania środków dla branży Ho-re-ca,
szkolenia i doradztwo indywidualne dla organizacji pozarządowych w zakresie możliwości finansowania działalności,
wsparcie i konsultacja w zakresie pisania wniosku dla gminnych organizacji pozarządowych,
udostępnianie sali konferencyjnej gminnym organizacjom pozarządowym oraz jednostkom organizacyjnym gminy,
dyżury wsparcia dla przedsiębiorców z terenu Gminy,
mailing do Klientów Largoffice dotyczący naborów do konkursów funduszy UE,
organizacja spotkań z kierownikami Urzędu Gminy, prezesami spółek gminnych, dyrektorami
i dyrektorami jednostek organizacyjnych, dyrektorami i dyrektorkami szkół,
informacje oraz doradztwo dla szkół z Gminy o środkach zewnętrznych dla placówek oświatowych,
organizacja konferencji dla branży TSL,
szkolenia dla branży TSL: fundusze unijne dla branży, optymalizacja podatkowa, ESG,
przygotowanie wniosku przez spółkę LARG w ramach FEWP.06 (EFS+) Działanie 06.03 – (nawiązanie partnerstw z lokalnym ngo do realizacji projektu, określenie działań i harmonogramu),
rozpoznanie na prośbę Referatu Ochrony Środowiska programu CLIMAX wraz z rekomendacją dalszego postępowania,
działania w zakresie aktywnej promocji LARG-u w mediach społecznościowych i na stronie internetowej,
nawiązanie współpracy z branżowym magazynem Transport Manager.
Należy podkreślić, że usługi doradczo-konsultacyjne dla mieszkańców gminy Suchy Las prowadzących działalność lub zamierzających ją rozpocząć są bezpłatne.
Spółka w 2024 r. wygenerowała stratę netto w kwocie 25.472,76 zł
Siedziba spółki: Poznań, ul. Dolna Wilda 126
Prezes Zarządu: Paweł Chudziński
Wiceprezesi Zarządu: Anna Graczyk, Marek Borkowski
Zatrudnienie w 2024 r.: 870 pracowników
Aquanet S.A. jest spółką prawa handlowego z większościowym udziałem jednostek samorządu terytorialnego, działającą w formie spółki akcyjnej. Gmina Suchy Las posiada akcje w Aquanet S.A. w wysokości 2.2820% kapitału zakładowego.
Spółka powstała w wyniku przekształcenia Aquanet Sp. z o.o. w spółkę akcyjną. W obecnej formie spółka jest zarejestrowana od 25.05.2005 r.
Organami spółki są:
Walne Zgromadzenie, w skład którego wchodzą wszyscy akcjonariusze,
Rada Nadzorcza (9 członków, 3 lata kadencji),
Zarząd.
Spółka działa zgodnie z ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków, ustawą z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz innymi ustawami i przepisami wykonawczymi. Do najważniejszych obszarów działalności spółki należą: pobór, uzdatnianie i dostarczanie wody oraz odprowadzanie i oczyszczanie ścieków.
Spółka realizuje na podstawie posiadanych zezwoleń:
zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie: miasta Poznania, miasta Puszczykowo, gminy Dopiewo, gminy Kórnik, gminy Mosina, gminy Suchy Las, miasta Luboń, gminy Kostrzyn, gmin uczestniczących w Związku Międzygminnym "Puszcza Zielonka" z siedzibą w Murowanej Goślinie: gminy Murowana Goślina, gminy Swarzędz, gminy Czerwonak,
zbiorowe zaopatrzenie w wodę na części terenu: gminy Rokietnica, gminy Brodnica,
zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie lokalizacji majątku wytworzonego w ramach realizacji projektu inwestycyjnego zrealizowanego przez Związek Międzygminny "Puszcza Zielonka” w gminie Skoki i gminie Pobiedziska.
Na dzień 31.12.2024 r. Aquanet S.A. posiadała 21 akcjonariuszy, w tym 10 miast i gmin oraz 11 osób fizycznych. W 2024 r. łączne przychody Spółki wyniosły 776.865 tys. zł. Oznacza to wzrost o 110.080 tys. zł (16,5 %) w porównaniu z 2023 r. Suma kosztów poniesionych przez Aquanet S.A. w 2024 r. wyniosła 755.459 tys. zł, co oznacza wzrost o 95.043 tys. zł w porównaniu do 2023 r. i dynamikę na poziomie 114,4 %. W 2024 r. Spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 17.876 tys. zł.
Więcej na temat działalności Spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura.